Nettiajanvaraukset ovat yleistyneet reilusti viime aikoina. Perinteisesti kauneudenhoito- ja hyvinvointialoilla asiakaspalveluun kuuluu myös puhelimeen vastaaminen ja sitä kautta aikojen vastaanottaminen. Monet yrityksistä ovat pieniä, yhden tai kahden henkilön yrityksiä, joten sama henkilö voi joutua keskeyttämään oman työnsä jopa useita kertoja yhden asiakkaan aikana. Tämä voi tuntua asiakkaasta epämiellyttävältä. Itse työntekijästä se voi kiireessä tuntua myös todella hermostuttavalta.
Nyt tähän tilanteeseen on olemassa ratkaisu, nimittäin ajanvaraus internetissä. Asiakas voi itse rauhassa varata ajan ja sinä saat tehdä työsi rauhassa. Puhelimen soiminen ainakin vähentyy, tuskin se koskaan kokonaan poistuu.
Olen itse kokenut työssäni ajanvarauskirjasta luopumisen ja siirtymisen nettiajanvaraukseen. Aluksi olin hieman epäileväinen, mutta se on toiminut loistavasti. Puhelimen soidessa vähemmän, on aikaa palvella läsnä olevia asiakkaita paremmin ja on myös enemmän aikaa kaikkeen muuhun. Asiakkaat ovat ottaneet palvelun hienosti vastaan ja heiltä on saatu positiivista palautetta. Toki on myös heitä, ketkä haluavat asioida puhelimitse ja se on ihan ok.
Psssst! Up!-myynnit ylös-tapahtumassa mukana myös Vihta-ajanvarausjärjestelmä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti